بررسی نرم‌افزار Fotopedia heritage برای تلفن‌های همراه‌هوشمند

از دوران کودکی یکی از علایق اصلی‌ام رفتن به خانه دیگران و تماشای تصاویر سفرهای آنها در یک آلبوم بود، همیشه با توجه به تخیل ویژه دوران کودکی با دیدن هر عکس به محل آن عکس سفر می‌کردم و سعی می‌کردم خودم را در آن مناظر زیبا مجسم کنم ولی هرچه زمان می‌گذشت بیشتر متوجه دور بودن این تصورات می‌شدم.

برای مثال با سفر به محل گرفته شدن عکس متوجه می‌شدم که عمارت موجود در عکس کاملا با تصورات من متفاوت بوده است که علت اصلی این موضوع نیز وجود محوریت انسانی در عکس‌های خانوادگی بود و همین امر عمارت مورد نظر را به اولویت دوم و پس زمینه عکس تبدیل می‌کرد، دیگر دلیل این وضعیت این بود که تنها یک یا دو تصویر از یک بنا را مشاهده می‌کردم که معمولا از یک زاویه گرفته شده بودند، به همین جهت نیز وقتی که سفرهای خود را آغاز کردم با علاقه بسیار زیادی به سراغ عکاسی در سفر رفتم و سعی داشتم با دیدن هر مکانی از چند زاویه از آن محل عکاسی کنم تا بتوانم برای بیننده آلبوم خودم تعریف ذهنی دقیقی از آن محیط ایجاد کنم ولی تعداد محدود سفرهایم همیشه آرزوی داشتن یک آلبوم بی‌نظیر از آثار گردشگری در سراسر دنیا را در دل من گذاشته بود تا این که با نرم‌افزار fotopedia heritage آشنا شدم، این نرم‌افزار یک آلبوم کامل از تمام دیدنی‌هایی بود که دوست داشتم آنها را از نزدیک ببینم.

ماجراهای Fotopedia heritage

این نرم‌افزار درست مانند یک انسان اهل سفر عمل می‌کند، برای مثال فکر کنید به محل زندگی یک گردشگر حرفه‌ای رفته‌اید و آلبوم‌های او را مشاهده می‌کنید، فقط مجسم کنید که آن فرد با شنیدن نام هر محلی برای شما عکس‌های زیادی از آن محل را فراهم کند، این نرم‌افزار عملکردی دقیقا به این شکل را به کاربر خود ارائه خواهد کرد.

به این ترتیب که در ابتدا می‌توانید از 2 روش به محل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید: در روش اول نقشه کاملی از جهان در اختیار شما قرار می‌گیرد که در ابتدا قاره مورد نظر خود را انتخاب می‌نمایید و با انتخاب کشور می‌توانید شهر مورد نظر خود را تعیین کنید و در شهر مورد نظر اسامی آثار را به صورت واضح روی نقشه مشاهده کنید تا با کلیک کردن روی هر یک از این آثار به صفحه مورد نظر و مخصوص آن اثر انتقال یابید، البته تمامی این فرآیند در محیط گرافیکی بسیار زیبایی به انجام می‌رسد و با هر مرحله نقشه روی محل کلیک شده بزرگنمایی خواهد شد تا جزییات بیشتری را روی نقشه مشاهده کنید به این ترتیب در هر مرحله از انجام کار به‌راحتی با محیط ویژه نقشه تطبیق پیدا می‌کنید.

روش دوم این است که نام محل مورد نظر را به صورت کشور یا شهر یا اثر وارد نمایید تا جستجوی هوشمند این نرم‌افزار به راحتی محل مورد نظر شما را روی نقشه یافته و شما را با انجام بزرگنمایی مناسب به آن محل انتقال دهد!

در ادامه می‌توانید به آلبوم بی‌نظیری از تصاویر مربوط به هر اثر دستیابی داشته باشید، این تصاویر معمولا شامل بیش از 20 عکس برای هر اثر خواهد بود که از زوایای مختلف گرفته شده‌اند و همگی نیز دارای کیفیت بسیار بالا و رنگ‌بندی مناسب خواهند بود، در کنار این عکس‌ها نیز می توانید به توضیحات اولیه و مختصری درباره اثر مورد نظر در کنار صفحه دست یابید که به خوبی شما را با اثر آشنا خواهد کرد. از دیگر مزایای این نرم‌افزار ایجاد فهرست پیشنهادات است، این سیستم با بررسی تاریخچه آثار مورد مشاهده شما و همچنین اثری که در حال مشاهده آن هستید، یک فهرست بسیار جالب از آثار مشابه در سراسر دنیا را تهیه کرده و در اختیار شما قرار خواهد داد تا به راحتی و با کلیک کردن روی هر یک از آنها به محل مورد نظر و صفحه مربوط به آن اثر انتقال پیدا کنید، جذابیت امر وقتی افزایش خواهد یافت که یه باد بیاوریم تمامی این عملیات روی تلفن همراه شما در حال اجراست و نیازی به کامپیوتر نخواهید داشت و از هر مکانی می‌توانید به موارد یاد شده در متن بالا دست بیابید.

مزایا و معایب

این نرم‌افزار یک نرم‌افزار رایگان برای تلفن همراه محسوب می‌شود که با توجه به تلاش بالای سازندگان آن و کیفیت بسیار مناسب عکس‌ها امری عجیب به نظر می‌رسد ولی با تمام این تفاسیر رایگان بودن این نرم‌افزار یکی از برترین نکات مثبت آن خواهد بود، دیگر نکته مثبت این نرم‌افزار را می‌توان وجود آلبوم بی‌نظیر تصاویر آن دانست که شامل 20 هزار عکس است، این عکس‌ها همگی مربوط به آثار تایید شده در یونسکو هستند و همین امر نیز نشان‌دهنده میزان اهمیت آثار است، این آثار در بیش از 300 نقطه جهان طبقه‌بندی شده‌اند و تمامی معرفی‌نامه آثار نیز با همکاری دانشنامه آزاد ویکی پدیا در نرم‌افزار جایگذاری شده‌اند.

بخوبی می‌توان به مرجع متنی اثر اطمینان داشت زیرا مقالات آثار یونسکو در این دانشنامه (ویکی پدیا) توسط خود سازمان یونسکو ویرایش و تصحیح شده‌اند، از دیگر مزایای ویژه این برنامه می‌توان به کیفیت بی‌نظیر عکس‌ها اشاره کرد، تصاویر این نرم‌افزار دارای بافت رنگ و نورپردازی بسیار عالی هستند و تمامی عکس‌ها توسط عکاس‌های حرفه‌ای و با تجربه گرفته شده است، دیگر مورد ویژه و مفید این نرم‌افزار داشتن رابط کاربری بسیار ساده و زیبا است و تمامی کاربران به راحتی می‌توانند با این نرم‌افزار ارتباط برقرار کنند و با توجه به مکانیزم کاری بسیار ساده Fotopedia heritage، هر کاربری به راحتی توانایی یادگیری سریع این نرم‌افزار را خواهد داشت و محیط گرافیکی نرم‌افزار هم از قرار دادن دکمه‌‌های اضافی و گمراه‌کننده روی صفحه خودداری کرده است تا به این سادگی کمک کند. به عنوان آخرین مزیت این نرم‌افزار نیز می‌توان به وجود نسخه‌های سیستم‌های عامل همراه اندروید اشاره کرد که گستره وسیعی از تلفن‌های همراه را در بر می‌گیرد و امکان استفاده از آن را برای کاربران متعددی فراهم کرده است. بزرگ‌ترین و تنها ایراد این نرم‌افزار را می‌توان مشکل تمام دوستداران گردشگری نیز دانست زیرا با دیدن عکس‌های هریک از آثار بشدت هوس سفر به آن محل به ذهن کاربر نفوذ می‌کند که به دو نتیجه منجر می‌شود: تفکر زیاد درباره سفر به آن محل و در نهایت انصراف از دیدن زیبایی‌های محل مورد نظر یا صرف هزینه بسیار بالایی برای سفر به نقاط مختلف جهان برای یافتن اثری که تنها عکس آن را دیده‌ایم!

چند نکته مفید در کاربرد این نرم‌‌افزار

استفاده از این نرم‌افزار برای تلفن‌های همراه هوشمند دارای صفحه لمسی بسیار راحت‌تر بوده و بخوبی می‌توانید با استفاده از امکانات لمسی این نرم‌افزار از رابط کاربری گرافیکی آن استفاده کنید، ولی با داشتن تلفن‌های همراه فاقد صفحه لمسی برای استفاده از این نرم‌افزار به نسبت صفحات لمسی دشوار خواهد بود.

پیش از اقدام برای نصب این نرم‌افزار از وجود نسخه Fotopedia heritage برای تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید، به این ترتیب که نام شرکت سازنده گوشی خود و مدل گوشی خود را در کنار نام برنامه در یک موتور جستجوی اینترنت وارد کنید و در صورت یافتن نتیجه درست در جستجو از وجود نرم‌افزار روی نرم‌افزار خود مطمئن خواهید شد.

در صورت نداشتن اطلاعات ویژه تلفن‌های همراه پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان برای نصب این نرم‌افزار به صورت انفرادی اقدام نکنید و از افراد متخصص برای انجام این کار استفاده کنید.

این نرم‌افزار تنها به عنوان یک منبع خبری برای شما کار خواهد کرد ولی دیدن آثار از نزدیک همیشه تجربه‌ای متفاوت است بنابراین تلاش کنید تا برای شروع و صرفه‌جویی در هزینه از کشور عزیزمان شروع کنید زیرا آثار بسیاری از ایران نیز در سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است که هر شخصی باید از آن دیدن کند!

دور دنیا با یک برنامه

با نصب این نرم‌افزار می‌توانید بهترین آلبوم را برای خود تهیه کنید. آلبومی از شهرهایی که شاید تا به حال به آنجا سفر نکرده‌اید. کشورها و جذابیت‌هایی که دستیابی به آنها تقریبا برایتان مشکل است. شاید رایگان بودن این نرم‌افزار بیشتر شما را ترغیب کند تا بخواهید به سراغ آن بروید و با آن سفر به دوردنیا را تجربه کنید. فقط کافی است با استفاده از یک آیفن هوشمند و البته لمسی این نرم‌افزار رایگان را روی تلفن همراه خود نصب کنید و با دنیایی که پر از دیدنی و جذابیت‌های گردشگری است آشنا شوید و از دیدن آنها لذت ببرید.

حتی اگر مکان‌هایی را نشناسید می‌توانید با استفاده از فهرست و پیشنهادهایی که در این نرم‌افزار وجود دارد، هم از اطلاعات و هم از تماشای آنها بهره‌مند شوید.

کشف زیبایی‌های جهان، دیدن سایت میراث جهانی یونسکو، انواع مجلات گردشگری و تماشای حیوانات وحشی که شاید تا به حال حتی نامی از آنها نشنیده‌اید، می‌توانید از این نرم‌افزار بخواهید.

احمد محمدحسینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد