10‌منطقه‌ای ‌که در‌ پکن ‌باید به تماشایشان نشست

چین به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور آسیا در قرن حاضر جهان، پس از کسب این مقام سعی در تثبیت جایگاه خود در صنعت گردشگری را نیز داشته و با توجه به علاقه بیشتر ساکنان این کره خاکی برای بازدید از این سرزمین کهن به این خواسته نزدیک شده و علاوه بر مسائل اقتصادی، صنعت گردشگری این سرزمین پهناور نیز امروزه بسیار مشهور است.

پکن که به عنوان پایتخت سیاسی کشور چین شناخته می‌شود با سرعت از یک شهر سنتی به شهری مدرن تبدیل شده و همین تغییر باعث تعجب بیشتر گردشگران شده است، به طور کلی سالانه میلیون‌ها نفر از این شهر تاریخی و کهن بازدید می‌کنند.

در دهه گذشته هرگز خواب به چشم این شهر نیامده است، به همین دلیل هر روز چهره‌ای تازه برای بازدیدکنندگان خود نمایان می‌کند و به تشویق بازدیدکنندگان خود می‌پردازد. این خصوصیت پکن و نبود سکون آن باعث شده که هرگردشگری با هر‌گونه سلیقه و علاقه در این کلانشهر بتواند از سفر خود لذت ببرد و هر چه را که به جستجوی آن به این سرزمین آمده براحتی بیابد، اما با توجه به برخی از سفرهای تجاری و نبود وقت کافی برای این گونه گردشگران 10 منطقه تاریخی و باستانی در این شهر وجود دارد که هرگز نباید دیدن آنها را فراموش کرد.


گرچه برای بازدید از تمام مراکز دیدنی این شهر شاید ماه‌ها وقت لازم باشد، اما در یک اقامت چند روزه هم می‌توان به اصلی‌ترین اماکن گردشگری این شهر سر زد و ادعا کرد که از شهر پکن بازدید کرده‌ایم، بنابراین هنگام سفرکوتاه خود به شهر پکن هرگز این 10 منطقه را فراموش نکنید، چون اگر آنها را ندیده باشید هرگز نمی‌توانید بگویید از شهر پکن دیدن کرده‌اید.

شهر ممنوعه (کاخ پادشاه)

پکن از قرن‌ها پیش به عنوان یکی از شهرهای اصلی این سرزمین پهناور بوده و در نهایت به عنوان پایتخت چین به جهانیان معرفی شد، اما بسرعت رشد کرد و توانست به یک کلانشهر بسیار مشهور تبدیل شود. انتخاب منطقه تاریخی شهر ممنوعه به عنوان اولین مرکزی که باید از آن دیدن کرد دریچه و سرآغازی برای شروع یک سفر کوتاه در کشور چین برای هر گردشگری است که فرصت کافی برای اقامت در شهر پکن را ندارد.

9000 اتاق ساخته شده در 250 هکتار زمین که بین سال‌های 1406 تا 1420 میلادی ساخته شده‌اند، خود گواه این است که شما را مجاب کند به تماشای این شهر بروید.‌‌گرچه بسیاری از آثار تاریخی این کاخ در دوران جنگ‌های خونی داخلی در این سرزمین از بین رفته، اما حتی قدم زدن در میان آثار و بقایای این مجموعه عظیم تاریخی باعث القای حس قدم زدن در قرن 18 میلادی است. مهم‌ترین نکته برای بازدید از این مجموعه عظیم تاریخی این است که کفش راحتی به پا داشته باشید، چون مسیری طولانی پیش روی شماست. اگر به تنهایی و بدون استفاده از تورهای گردشگری قصد بازدید از این کاخ تاریخی را دارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از سیستم آنلاین اطلاعات برای شماست. این سیستم با وسیله‌ای مانند رادیو کار می‌کند و با ورود هر بیننده‌ای شروع به توضیح در مورد این قسمت خواهد کرد و تاریخچه‌ای بسیار کامل را به چند زبان زنده دنیا با توجه به کثرت گردشگران برای آنها پخش خواهد کرد. در این صورت برای رسیدن به این مجموعه تاریخی می‌توانید از اتوبوس شماره یک که مخصوص این کاخ در نظر گرفته شده استفاده کنید. ساعات بازدید از این مجموعه از 30‌/‌8 بامداد تا 17 هر روز در قبال دریافت مبلغ 60 یوان برای گردشگران امکان‌پذیر است.

میدان تیان آن من

دومین مقصد گردشگری شهر پکن، میدان « تیان آن من» است که اصلی‌ترین مکان گردشگری برای هر مسافری به شهر پکن محسوب می‌شود. این میدان که در واقع قلب کلانشهر پکن است به عنوان یکی از بزرگ‌ترین میادین جهان نیز مشهور شده است و پس از اتفاقات سال 1949 میلادی امروزه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. طلوع و غروب خورشید در این میدان یکی از سوژه‌های اصلی عکاسان و گردشگرانی است که از این سرزمین دیدن می‌کنند. البته پس از عکاسی، موزه ملی چین نیز دلیل دیگری برای بازدید از میدان تیان آن من در نظر گرفته شده است.

اگر قصد دیدن طلوع و غروب خورشید را در بهترین شرایط از نظر زاویه دید و باز بودن افق پیش رویتان دارید، بهتر است نیم‌ساعت قبل از طلوع و غروب خورشید خودتان را به جایگاه مخصوص بازدیدکنندگان برسانید تا بتوانید روی صندلی بنشینید. راحت‌ترین راه برای رسیدن به میدان ، استفاده از اتوبوس برای گردشگران انفرادی خواهد بود، گردشگران برای بازدید کامل از این صحنه یعنی طلوع و غروب خورشید و بازدید از موزه ملی به 5‌/‌2 ساعت وقت و 45 یوان پول نیاز دارند.

دیوار چین

دیوار بزرگ چین که یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر گردشگران و نماد بسیار ارزشمندی برای تمدن کهن چین شناخته شده با 8 راه ورودی هرساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.‌گرچه قسمت‌های اندکی از این دیوار عظیم باقی‌مانده و بسیاری از قسمت‌های آن به دست عوامل طبیعی و انسان از بین رفته است، اما هنوز هم به عنوان باشکو‌ه‌ترین ساخته دست بشر در سطح جهان از آن یاد می‌شود.

مهم‌ترین توصیه به گردشگران این است که با توجه به فصول مختلف سال و زمان سفرشان وسیله‌های لازم برای بازدید از این آثار باستانی را همراه داشته باشند مثل عینک آفتابی، چتر، کفش مناسب و لباس گرم.

قیمت بلیت ورودی این دیوار در فصول مختلف متفاوت و بین 40 تا 45 یوان در نظر گرفته شده است، گردشگران انفرادی بهتر است برای رسیدن به این دیوار از اتوبوس شماره 919 استفاده کنند و برای بازدید از این دیوار قدیمی حداقل نیاز به 3 ساعت وقت خواهند داشت.

کاخ تابستانی

این کاخ باستانی در واقع بزرگ‌ترین باغ در شهر بسیار شلوغ و پرجنب و جوش پکن است و به عنوان چهارمین مرکز توریستی فهرست ما در نظر گرفته شده است. این باغ که حدود 10 مایل مربع وسعت دارد، در قسمت شمال غربی شهر پکن بنا شده است. آرامش و شادابی این پارک در میان کلانشهر پکن به عنوان یک نعمت شناخته شده و محل بسیار مناسبی برای آرامش و تجدید قواست که در فصول بهار و پاییز دریاچه بسیار بزرگ Kunming زیر نور خورشید در این باغ بزرگ و سرسبز به عنوان نگینی درخشان، پیش چشم رهگذران و گردشگران خودنمایی می‌کند.

قسمت‌هایی از این باغ که مخصوص درختچه‌های کوچک و باغبانی باستانی چین انتخاب شده به ثبت جهانی رسیده است. برای رسیدن به این باغ زیبا می‌توانید از اتوبوس‌های شماره 726 و 718 استفاده کنید و با توجه به فصل‌های شلوغ سال مبلغی بین‌40 تا‌50 یوان ورودی این مجموعه سرسبز است.

معبد بهشت

این معبد یکی از اصلی‌ترین مراکز توریستی این شهر در مکان پنجم فهرست ما قرار دارد. این معبد تاریخی که طی 5 دهه گذشته یکی از اصلی‌ترین مراکز دولتی و حکومتی است و کمتر کسی به آن دسترسی داشته، همیشه مورد توجه بوده است. امروزه که این معبد برای بازدید عموم بازگشایی شده نیز از همان درجه اهمیت برخوردار است.

این معبد که مرکز پرستش انواع خدایان زمان‌های گذشته بود و در آنها باد، خورشید، ماه و زمین ستایش می‌شد، امروزه مرکزی برای انواع ورزش‌های صبحگاهی و علاقه‌مندان به طبیعت است و در گوشه و کنار این معبد صدای سازهای بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی نیز شنیده می‌شود و در کنار صدای پرندگان، محیطی بسیار مناسب نیز برای به تصویر کشیدن زیبایی‌های آن برای نقاشان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی مهیاست. اگر قصد دارید روحیه خودتان را تازه کنید و سری به این معبد بهشتی بزنید‌ به‌35 یوان ورودی و 2 ساعت وقت نیاز خواهید داشت.

مقبره مینگ

این مقبره که در 50 کیلومتری شمال غربی پکن واقع‌شده مجموعه‌ای از 13 مقبره مربوط به پادشاهان گذشته چین است که پیکر 17 امپراتور را در خود جای داده است . این مجموعه مقبره‌ها که از سال‌های 1368 تا 1644 میلادی ساخته شده‌اند نمونه نمایان از تمدن و تاریخ چند قرن گذشته این کشور خواهند بود. این مقبره‌ها از سال 1958 میلادی برای بازدید عموم بازگشایی شده و به این ترتیب هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب کرده است. این مجموعه معبدها که در دل کوهستان ساخته شده‌اند محیطی بسیار جالب برای بازدید گردشگران شناخته شده و در مقام ششم این فهرست قرار گرفته، اما به یاد داشته باشید که به دلیل دالان‌های بسیار طولانی و باریک بودن این مسیرها شاید مکان مناسبی برای افراد معلول نیست. برای رسیدن به این مقبره‌ها می‌توان از اتوبوس‌های شماره 1، 2 و 3 استفاده کرد و با توجه به فصل، مبلغ 30‌تا‌60 یوان ورودی برای بازدید از آن درنظر گرفته شده است.

هوتونگ پری کپ

هفتمین پله از این فهرست بسیار جالب، شاید مفرح ترین قسمت این گردش کوتاه در شهر شلوغ پکن باشد. از گذشته‌های دور تخت‌های روان که توسط بردگان کشیده می‌شد نشان‌دهنده شکوه و جایگاه بسیار بالای اجتماعی بوده است . همین موضوع باعث شده که این قسمت از تور ما نیز برای بسیاری از گردشگران جالب باشد. «هوتونگ پری کپ» در واقع یک نوع کالسکه یا ارابه است که توسط انسان کشیده می‌شود. منطقه هوتونگ در شهر پکن مرکز این گونه کالسکه‌هاست و گردشگران با کرایه یکی از آنها می‌توانند هنگام لذت بردن از سواری خود از مراکز دیدنی اطراف ـ کاخ پرنس گنگ Gong’s Buliding و برج درام ـ بازدید کنند. برای سوار شدن این‌گونه ارابه‌ها باید 50 تا 100 یوان پرداخت کنید.

معبد لاما

این معبد به عنوان یکی از مذهبی‌ترین مکان‌های گردشگری این فهرست خواهد بود. این معبد که از دیرباز به عنوان اصلی‌ترین معبد بودائیان شهر بوده، امروزه نیز از جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین پیروان این مذهب برخوردار است. 3‌سالن بسیار بزرگ و مجلل این معبد در کنار حجره‌های بسیار زیاد آن نشان از عظمت و جایگاه آن در میان پیروان خود دارد. مجسمه بسیار بزرگ بودا که داخل این معبد پرستش می‌شود به عنوان اصلی‌ترین جاذبه گردشگری شناخته شده است. برای بازدید از این معبد بسیار بزرگ و مهم می‌توانید از اتوبوس‌های شماره 62 و 13 استفاده‌ و با‌ مبلغ‌20 یوان بلیت ورودی تهیه کنید.

 

بی‌هائی پارک

این پارک بزرگ که در محوطه کاخ زمستانی امپراتور چین و در قسمت شمال غربی شهر ممنوعه ساخته شده، از قدیم الایام مورد توجه بسیاری از مردم بوده است. امروزه این پارک با تنوع بالای گیاهان و زیبایی اطراف خود تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشد. دریاچه بسیار زیبا و ساختمان‌های باستانی آن برای بازدید گردشگران دلیلی مناسب و جالب ایجاد کرده و بهترین راه برای رسیدن به این پارک استفاده از اتوبوس‌های شماره 101 و 103 برای گردشگران انفرادی خواهد بود.

 

 

موزه مرکزی پکن

سفر به شهر پکن بدون بازدید از این موزه کامل نمی‌شود. گرچه تعداد زیادی موزه اطراف شهر ساخته شده و شاید هرگز فرصت بازدید از همگی آنها برای گردشگران مهیا نباشد، اما اگر هر گردشگری از این موزه بازدید کند، درست مثل این است که کل موزهای اطراف شهر را ‌دیده‌ است چون این موزه در واقع خلاصه کل آنهاست. برای بازدید از این موزه به 2 ساعت وقت نیاز دارید و به یاد داشته باشید که روزهای دوشنبه این موزه تعطیل است.

علی شاهیده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد