پرسیدن ، راه را دور نمی‌کند

1 - فرم ادعانامه خسارت بار را چگونه دریافت کنیم؟

اگر توشه همراه شما که به قسمت بار هواپیما تحویل داده‌اید دچار آسیب و مشکلی شده و جزو لوازم غیرمجاز نبوده می‌توانید با مراجعه به قسمت جامه‌دان شرکت هواپیمایی مورد استفاده خودتان که در فروگاه مقصد شماست نسبت به پرکردن فرم مخصوص اقدام نمایید و اگر بار همراه شما نیز گم شده باشد از همین مکان می‌توانید اقدام نمایید. البته با ارائه رسیدهای مربوطه (یا همان تگ‌های بلیت) هنگام دریافت کارت پرواز در فرودگاه مبدأ.

2 ـ چگونه از امنیت کشور مقصد باخبر شویم؟

مناسب‌ترین راه برای این موضوع استعلام از وزارت امور خارجه ایران برای هر گردشگری خواهد بود، بنابراین می‌توانید با روابط عمومی این وزارت تماس گرفته و در مورد امنیت کشور مورد نظر پرس و جو کنید.

3 ـ اگر از آژانس مسافرتی خود شکایت داشتیم چه کار باید انجام دهیم؟

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که آژانس مسافرتی شما برایتان دردسرساز شد، جهت رسیدگی به این موضوع می‌توانید در دادسرای ویژه فرودگاه‌های کشور ‌طرح شکایت کنید.

این روند در ایام نوروز با جدیت و رسیدگی کامل‌تری از طرف مسوولان امر انجام خواهد شد.

4 ـ درخصوص پروازهای لغو شده چگونه می‌توان شکایت کرد؟

بهترین روش برای رسیدگی به این موضوع تماس تلفنی با معاونت هوانوردی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری برای گردشگران خواهد بود که می‌توانید از اطلاعات ‌‌118 شماره تلفن این معاونت را دریافت‌کنید.

5ـ اگر هنگام سفر در یکی از کشورهای خارجی پول‌هایمان گم شد، چه کنیم؟

البته امیدواریم که هرگز چنین مشکلی برای شما اتفاق نیفتد، اما در برخی از کشورها موضوع جیب‌بری بسیار مرسوم و متداول است بنابراین بهترین روش برای جلوگیری از این موضوع همراه نداشتن بیش از نیاز پول برای شماست، اما اگر این مشکل را داشتید و مبلغی هم به عنوان اندوخته نزد صندوق امانات هتل یا اتاق خود نداشتید بهترین روش این است که خودتان را به دفتر کنسولگری یا سفارت ایران در آن کشور برسانید و از آنجا کمک بخواهید. بنابراین حتما قبل ازسفر آدرس و شماره تلفن‌های سفارت ایران را در کشور مقصدتان همراه داشته باشید.

علی شاهیده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد