عجیب‌ترین پل‌جهان در رودخانه‌ای دو طبقه

در قدیم عجایب جهان 7 بنای بزرگ در کشورهای مختلف باستانی بود، اما امروزه و در روزگار جدید هر روز در گوشه و کنار دنیا عجایبی به عجایب قبلی دنیا اضافه می‌شود. یکی از زیباترین و عجیب‌ترین مناطق دنیا پل آبی ماگدبورگ است. این پل یک راه آبی در کشور آلمان است که در سال 2003 افتتاح شد.

برای دیدن پل ماگدبورگ که روی رود راین قرار دارد باید به شهر برلین در کشور آلمان سفر کنید. ارتفاع این پل در بلندترین نقطه 106 متر و عرض آن 34 متر است.

این پل که نقش مهمی در اقتصاد کشور آلمان بازی می‌کند دو کانال آبی الب هاول را به کانال میتلاند متصل می‌سازد. این کانال عنوان بزرگ‌ترین کانال قابل کشتیرانی جهان را یدک می‌کشد و همه ساله عده زیادی از گردشگران برای دیدن عبور کشتی‌هایی که از روی کانال بزرگ آبی که به صورت متقاطع از روی رودخانه‌ای دیگر می‌گذرد به این محل می‌آیند. طول این کانال نزدیک به یک کیلومتر است و کشتی‌ها در این کانال و رود زیر آن توسط آسانسورهای آبی بسیار بزرگ به مسیرهای خود هدایت شده و می‌توانند از طبقه بالا به پایین یا بالعکس حرکت کنند. این کانال گذشته از جاذبه گردشگری در واقع یک مسیر اصلاحی برای کوتاه شدن حرکت کشتی‌ها در حدود 12 کیلومتر است.

مسافران زیادی تنها برای تجربه کردن کشتیرانی در چنین رودخانه منحصر به فردی حاضر به خرید بلیت کشتی و سفر روی رود هستند؛ سفری که همراه با تجربه حرکت در دو طبقه رودخانه‌های روی هم و همچنین سوار شدن به آسانسور همراه کشتی و کل مسافران (آسانسوری که شاید بتوان آن را بزرگ‌ترین آسانسور دنیا و تنها آسانسور حامل کشتی در دنیا دانست)‌‌ است. به‌دلیل استقبال گردشگران برای دیدن این عجایب عصر جدید، در طرفین رودخانه در طبقه دوم‌‌ پیاده‌رو‌هایی تعبیه شده است که شما می‌توانید در آنها قدم زده و حرکت کشتی‌ها را در رود تماشا کنید.

راحله رجبی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد